EU etiketa za pneumatike

EU etiketa za pneumatike se uvode radi poboljšanja kvaliteta informacija za kupce u mestu prodaje.

Počevši novembra meseca 2012 godine, zahvaljujući ovim etiketama svi korisnici će dobiti informacije o potrošnji goriva, sigurnosti i nivou buke novih pneumatika.


Razlika između pneumatika pojedinačnih kategorija predstavlja smanjenje odnosno povećanje potrošnje goriva od 0,10 -0,15 l na 100 kilometara, a traženi put kočenja na mokrim cestama kod brzine od 80 km / h je smanjen odnosno povećan u rasponu do 6 m.


 

Efikasnost potrošnje goriva

Merilo otpora kotrljanja pneumatika koji direktno utiče na potrošnju goriva. Ocene su u rasponu od A (najviša ocena) do E (najniža ocena).

  Da li ste znali da pneumatici doprinose potrošnji goriva vašeg vozila do 20 %? Izborom pneumatika sa visokom ocenom potrošnje goriva dobićete veći doseg i smanjićete emisiju CO2. U zavisnosti od otpora kotrljanja pneumatika, potrošnja goriva kretaće se od klase A, što ukazuje na najbolju ekonomičnost goriva, sve do klase E, koja ukazuje na najgoru. Između klasa, potrošnja goriva povećava se za približno 0,1 litra na svakih 100 pređenih kilometara. Jednostavno rečeno, pneumatici koje štede gorivo zahtevaju manje energije za kotrljanje. Ovo na kraju rezultira sa manje utrošenog goriva, a smanjićete i svoj uticaj na životnu sredinu!

 

 

Prianjanje na mokrim putevima

Merilo sposobnosti kočenja pneumatika na mokrim putevima. Ocene su u rasponu od A (najviša ocena) do E (najniža ocena). 

 ,,Prianjanje na mokrom’’ je sposobnost pneumatika da se drži puta u mokrim uslovima. EU ocenjivanje se fokusira samo na jedan aspekt prianjanja na mokrom - performanse kočenja pneumatika na mokrom putu. Performanse se klasifikuju između klase A i klase E. Pneumatici sa visokom ocenom prianjanja na mokrom putu zaustavljaće se brže na mokrim putevima kada se pritisnu kočnice do kraja. U vanrednoj situaciji nekoliko metara može napraviti veliku razliku.

 

Buka

Merilo za spoljašnju buku koju stvaraju pneumatici, u decibelima Crni zvučni talasi ukazuju na klasu buke pneumatika, od jednog (tih pneumatik) do tri talasa (bučan pneumatik).